• بعضی از دستگاهام وصل نمیشه... چرا!!

  • چرا ترافیکم زود تمام میشود؟

1) تفاوت دو واحد بیت (bit) و بایت (Byte) در محاسبه سرعت اینترنت در چیست؟

هنگامی که مشترک درخواست خود برای خرید اشتراک اینترنت پرسرعت به شرکت سرویس دهنده اینترنت ارایه می‌کند، شرکت خدمات‌دهنده به‌عنوان کاربر حقیقی یا حقوقی (کاربران خانگی یا شرکت‌ و سازمان) بر حسب میزان و متناسب با حجم استفاده، سرویس‌های متفاوتی را با سرعت‌های ۱٢۸، ٢۵٦، ۵۱٢ و … با واحد سنجش کیلو بیت در ثانیه به ایشان پیشنهاد می‌کند.
توجه به این نکته ضروری‌ست که واحد سرعت این سرویس‌ها، کیلو بیت در ثانیه (Kilo bit per second)، است که کلمه بیت در آن با حرف b کوچک انگلیسی مشخص شده و به‌صورت Kbps (کیلو بیت در ثانیه) نمایش داده می‌شود .
در مقابل این واحد، واحد دیگری با نام کیلو بایت در ثانیه وجود دارد (Kilo Byte per Second) که کلمه بایت آن با حرف B بزرگ انگلیسی در واحد KBps (کیلو بایت در ثانیه) مشخص می‌شود و معمولاً در زمان دانلود و دریافت فایل از اینترنت قابل مشاهده است.
با توجه به این‌ که هر ۱ بایت (۱ Byte) اطلاعات از ۸ بیت (۸ Bit)تشکیل شده است، هر یک از سرعت‌های ارایه شده توسط شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی به مشترکین در زمان استفاده باید به ۸ تقسیم شود تا به سرعتی تبدیل شود که در زمان دانلود (Download) فایل‌ها از اینترنت توسط کاربر قابل مشاهده است.
گاهی کاربران به اشتباه این تغییر واحد را با ضریب اشتراک اشتباه می‌گیرند.

2)هنگام CONNECT شدن به اینترنت از طریق کانکشن PPPOE، خطایERROR691 گرفته می‌شود. این خطا به چه معناست؟

این خطا هنگامی که username & password اشتباه درج شود، رخ می‌دهد. در این شرایط پیشنهاد می‌شود که مشترک کانکشن pppoe روی ویندوز را دوباره بسازد وusername/passwordخود را مطابق آنچه در هنگام نصب تحویل داده شده، وارد کند. اگر به نتیجه دلخواه دست نیافتید، با پشتیبانی تماس بگیرید

3) هنگام connect شدن به اینترنت از طریق کانکشن pppoe، خطای Error678 گرفته می‌شود. این خطا به چه معناست؟

تنظیم هم‌زمان pppoeروی مودم و ویندوز. (هنگامی که pppoe روی مودم تنظیم شده باشد و کانکشن pppoe بخواهد برروی ویندوز نیز تنظیم شود)

نصب نشدن صحیح درایور مودم .

4)چرا صفحه ارسال شده از ارتباط گستر برای مشترک قابل مشاهده نیست؟

استفاده نکردن از DNS های ارتباط گستر

77.104.106.2  —   217.218.127.127 — 77.104.106.3

با یک با قطع و وصل کردن access point (مودم وایرلس ) مشکل بر طرف می شود .

با یک مرورگر دیگر صفحه را باز کنید .

5)درهنگام دریافت پیغام‌های مالی از طرف ارتباط گستر چه اقدامی انجام دهیم؟

شرکت ارتباط گستر ۲ نوع پیغام برای مشترکان خود ارسال می‌کند:

بنا به درخواست‌ برخی از مشترکان، چند روز قبل از پرداخت، پیامکی برای مشترک ارسال می‌شود که توضیحات لازم درباره‌ی شارژ ماهانه در آن گنجانده شده است.

با پایان دوره اینترنت و یا ترافیک (حجم دانلود، ترافیک ) صفحه پرداخت آنلاین باز می شود .

به هنگام بروز مشکلات مالی مشترک یک پیغام مالی برای وی ارسال می‌شود. در بعضی از موارد، صفحه‌ی ارسالی به مشترک به دلیل مشکلات مالی مشترک از بین نمی‌رود و مشترک

باید در این رابطه با شرکت در تماس باشد.

6)مودم CONNECT است اما هیچ گونه SEND/RECEIVE انجام نمی‌شود. چرا؟

تمام کابل‌هایی را که به مودم(access point ) متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع کنید. ۵ دقیقه مودم را خاموش نگه دارید. آداپتور مودم را دوباره وصل کنید. در زمان نوسان

برق، حتما مودم را خاموش کنید.

7)ارتباط اینترنت برقرار است اما از طریق OUTLOOK نمی‌توان EMAIL ارسال/ دریافت کرد. چرا؟

ابتدا از صفحه اصلی webmail یک email به خودتان ارسال کنید تا ارسال/ دریافت چک شود. در صورتی که در این قسمت مشکلی وجود داشت با میزبان وب خود تماس بگیرید.

اگرoutlook شما در شبکه کار نمی‌‌کند ممکن است مشکل از تنظیمات شبکه شما باشد، بنابراین برای آزمایش، مودم خود را به یک تک کامپیوتر متصل کنید و outlook خود را روی آن

کامپیوتر آزمایش کنید.

در صورتی که ارسال در webmail بدون مشکل صورت گرفت و تنظیمات outlook هم صحیح بود، با پشتیبانی ارتباط گستر تماس بگیرید. برخی از سرویس‌های میزبانی وب اجازه‌ی ارسال

mail را نمی‌دهند باید با میزبان تماس گرفته و IP خود را به آنان اعلام کنید تا اجازه ارسال داده شود.

8)علامت ضربدر قرمز رنگ بر روی local area connection برای زمانی که به صورت مستقیم (کابلی –بدون مودم ) ارتباط داریم ،نشانه چیست؟

کابل بین پورت lanکامپیوتر( یا لپ تاپ) و پاور اکتیو به صورت فیزیکی قطع شده است. پاور اکتیو ، کابل متصل به کامپیوتر و پاور اکتیو و سوکت آن را بررسی کنید.

9)چرا با وجود اینکه حساب خود را شارژ کردم اما هنوز با پیغام پایان سرویس رو برو هستم.؟

در اینصورت کافیه دستگاه اکسس پوینت(مودم وایرلس) خود را از برق کشیده و مجدد به برق وصل کنیدو دوباره وضعیت اینترنت را چک کنید